TRANSFERÈNCIA TECNOLÒGICA | 05/02/2013  RuralCat/DAAM

Jornada sobre l'adaptació de la maquinària als agrocombustibles

En el marc dels tres seminaris previstos d'emprenedoria en producció agrària ecològica organitzats pel Centre de Capacitació Agrària de Manresa, el proppassat dimecres 30 de gener es va realitzar una darrera jornada a "les Piles", a la Conca de Barberà

Tractor. Autora: Marta Montmany

Tractor. Autora: Marta Montmany

Aquesta exitosa jornada va donar a conèixer als empresaris agraris les adaptacions que s’han de dur a terme en la maquinària del camp per poder utilitzar els agrocombustibles. També es va incidir en l’ús del tractor per assolir el màxim d’eficiència energètica i disminuir el consum de carburants.

 
Al matí, la jornada va començar amb una introducció sobre les energies renovables, i es va continuar amb la part mecànica. A la tarda, es van visitar uns conreus de colza i es va cloure amb una taula rodona, on tots van poder expressar els seus dubtes al professorat i la posada en marxa dels nous coneixements a les seves explotacions.
 
Atès l’interès despertat en la jornada, es va proposar buscar continuïtat i organitzar noves jornades formatives dins del programa APERSUE (agricultura i gestió energètica al sud-est europeu) en què participarà properament l’Escola.