El projecte Tr3s local inicia les activitats de suport a les empreses que fan venda de proximitat
El proper dilluns 18 de febrer comença la primera jornada de la formació “Impuls a la venda de productes de proximitat” a l’EA Manresa, en el marc del projecte POCTEFA Tr3s local. El curs té per objectiu afavorir la professionalització i competitivitat de les empreses de productes agroalimentaris de proximitat.
Les jornades volen afavorir la professionalització i competitivitat de les empreses de productes agroalimentaris de proximitat
El projecte Tr3s local té com a finalitat donar suport a les empreses de venda de proximitat i promocionar la comercialització de productes locals en entorns rurals. El projecte està cofinançat al 65% pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER), a través del Programa Interreg V-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA 2014-2020). L’objectiu del POCTEFA és reforçar la integració econòmica i social de la zona fronterera Espanya-França-Andorra.
La seva ajuda es concentra en el desenvolupament d’activitats econòmiques, socials i mediambientals transfrontereres a través d’estratègies conjuntes a favor del desenvolupament territorial sostenible.
La Direcció General d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries participa, com a cap de fila, en aquest projecte, conjuntament amb les Cambres d’Agricultura dels departaments francesos de l’Arieja i els Pirineus Orientals.
Entre les actuacions previstes en el marc del projecte europeu es preveu realitzar unes jornades de formació adreçades als productors adherits al segell Venda de Proximitat. El curs “Impuls a la venda de productes de proximitat” té com a objectiu afavorir la professionalització i competitivitat de les empreses de productes agroalimentaris de proximitat.
El proper dilluns 18 de febrer comença la primera d’aquestes jornades, que tindrà lloc a l’EA Manresa. També hi ha previstes, durant els mesos de febrer, març i abril, formacions a les Escoles Agràries de Tàrrega, Amposta, Mas Bové, Empordà i Pirineu.
El curs està dividit en 5 mòduls: “Com fer correctament al venda de proximitat”, “Crea la teva estratègia de comercialització”, “Com tenir èxit en el mercat digital”, “Costos i rendibilitat de la meva activitat” i “Model cooperatiu. Model d’èxit”.
Les empreses agrícoles que realitzin aquesta formació podran optar a un pla integral d’assessorament individualitzat i adaptat a la seva empresa.