Agricultura impulsa un pla de suport als cítrics de l’Ebre
El DARP està impulsant diverses accions de promoció i suport del producte local i ha iniciat aquesta setmana una campanya viral a les xarxes social amb el lema #VitaminaEbre, que anima a fer-se fotos amb una mandarina o una taronja per "picar l'ullet" al sector.
Amb el lema #VitaminaEbre, la campanya anima a fer-se fotos amb una mandarina o una taronja
El Departament d’Agricultura treballa des de fa mesos conjuntament amb el sector per fer front a les dificultats de la campanya citrícola d'aquest any, a causa del fred tardà i les pluges, així com per l'impacte per l'acord de lliure comerç entre la Unió Europea i sis països de l'Àfrica Austral.
Entre les accions que s’estan duent a terme, destaca l'ajut als productors per impulsar una circumscripció econòmica per reforçar el sector davant l'augment de les importacions provinents de Sud-àfrica. Les circumscripcions econòmiques són instruments que han de permetre millorar la comercialització de la fruita dolça, sobretot en moments de crisi de preus.
El DARP també ha arribat a un acord amb l'Agència Catalana del Consum per augmentar el control d'etiquetatge als punts de venda per posar en valor la qualitat del producte local davant les importacions. A més, en breu es farà una campanya d'inspeccions als punts de venda.
D'altra banda, el Departament ha reclamat al ministre d'Agricultura, Luís Planas, que vetlli per la situació i tiri endavant les accions acordades ara fa tres anys pel Senat per posar en valor i fer més fort els cítrics de l'Ebre. Una de les més destacades és la d'ampliar la quota per retirar del mercat de manera extraordinària taronges i clementines per transformar-ho en sucs i destinar-ho al Banc d'Aliments. Altres mesures reclamades són l'activació de la clàusula de salvaguarda per als cítrics. A través d'aquesta acció, un país membre de la Unió Europea (EU) pot obstaculitzar certes importacions originàries d'altres països membres quan aquestes importacions amenacen en pertorbar de forma greu el seu mercat interior.
Així mateix, també s’estan fent actuacions de promoció al mercat exterior per augmentar el valor afegit de la IGP Clementines de les Terres de l’Ebre, a través de Prodeca, l'empresa pública depenent de la conselleria dedicada a la promoció d'exportacions agroalimentàries.
De forma paral·lela, aquesta setmana ha arrencat una campanya a les xarxes socials impulsada pel Govern de la Generalitat per posar en valor els cítrics de l'Ebre. Amb el lema #VitaminaEbre, la campanya anima a fer-se fotos amb una mandarina o una taronja per "picar l'ullet" al sector i donar-li suport.
El clima i el sòl de les Terres de l'Ebre fan que les clementines, un híbrid entre la taronja i la mandarina, tinguin un sabor i un aroma especials. La collita es concentra en els mesos de novembre, desembre, gener i febrer.