ALIMENTACIÓ I CONSUM | 13/06/2013  AlimenCat

El futur de la distribució està en els formats reduïts de proximitat i conveniència

Aquesta és una de les grans conclusions de les jornades de Tecnomarketing 2013 presentades per l'associació de fabricants i distribuïdors AECOC

 Estratègies d’èxit d’empreses com Grup Dia, Casino i Metro han estat analitzades davant 300 directius de màrqueting i comercials durant la celebració de Tecnomarketing  2013.

La proximitat i la conveniència s'han perfilat com a grans tendències.  Així, un 61% dels assistents, consultats mitjançant un sistema de votació en sala, han afirmat que el futur de la distribució espanyola està en l'evolució cap a establiments de formats reduïts amb un assortiment optimitzat i amplis horaris comercials.

Una afirmació recolzada també per un 33% dels assistents, que va apuntar que els formats i canals de distribució que coneixem necessiten una reestructuració.
 
Luis Martínez, director comercial de Dia Espanya, va fer una intervenció en la que va destacar l'aposta pel comerç electrònic,  la reducció dels costos logístics i la inversió en innovació de producte.
 
També Christian Gue, director general adjunt del distribuïdor francès líder en proximitat, Casino Proximité  i Miguel Ángel Rivera, el director corporatiu de Màrqueting Europa de Metro Cash & Carry, van parlar de les seves estratègia internacional, basada en l’adaptació de productes i missatges per cada país i tipus de consumidor. 
 
 

Informació relacionada