COOPERATIVISME | 24/11/2005  Ruralcat

Actel vol crear una central de vendes de fruita de Lleida i Aragó

Actel es planteja constituir una central de vendes única de fruita dolça per a Lleida i Aragó per reduir les ofertes que reben els clients, assegurar que els costos dels productors i evitar la pèrdua de mercat en el sector.

Logotip d'ACTEL. Font: Web d'ACTEL

Font: Web d'ACTEL

El conseller Siurana va presidir la cloenda de l¿Assemblea General d¿Actel, així com també els actes de celebració del 25è aniversari d¿aquesta entitat agrícola. Actel reuneix un total de 150 cooperatives de les comarques de Lleida, Tarragona i Aragó, les quals apleguen gairebé 15.000 famílies. En el decurs de l'Assemblea, Josep Antoni Serrano, director general d¿Actel, va dir que ja ha mantingut converses amb productors de Lleida, Aragó i Navarra i va afegir que el principal objectiu de la cooperativa és crear la central de vendes aquesta campanya. Per la seva banda, Siurana va defensar el paper que juguen les cooperatives en el món agrari català, i va demanar la col·laboració de tots els cooperativistes per tal de poder tirar endavant amb el Pla de Reconversió Varietal de la Fruita Dolça. Tanmateix, va fer una crida a les cooperatives a agrupar-se i així poder fer front a situacions adverses com les que està vivint el sector en aquesta campanya, i competir en els mercats internacionals. El titular del DARP també va agrair la col·laboració de la cooperativa de segon grau en la retirada de fruita realitzada aquesta campanya. En els actes del 25 Aniversari d¿Actel cal destacar la presència del director general de Fomento Agropecuario de la Conselleria d¿Agricultura del Govern d¿Aragó, Pedro Orduna, i el Secretari General d¿Indústria, Jordi Carbonell, entre altres.

Facturació de 88,7 milions d'euros

El Grup Actel s¿ha consolidat com la central de compres d¿imputs del món cooperatiu més gran de Catalunya i Aragó, tal com ho demostra l¿increment de facturació d¿un 17% dels departaments de subministraments d¿aquesta cooperativa durant la campanya 2004/2005. Així doncs, durant l'Assemblea es van presentar els resultats de la campanya 2004-2005 en la qual la cooperativa va facturar 88,7 milions d'euros, dels quals 39 corresponen a la secció de fruita; 34, a la del departament de fertilitzants, llavors, combustibles, recanvis, fitosanitaris i línia domèstica; i 15,7, als cereals. Pel que fa a la campanya 2005-2006, Serrano va avançar que la producció de fruita dolça ha arribat a els 117 milions de quilos, una xifra molt superior als 79 milions de quilos de l'anterior temporada.