FIRES I SALONS | 18/09/2013  RuralCat/DAAM

Les xarxes socials i l'enoturisme, novetats de la Mostra de Vins i Caves de Catalunya

El certamen d'enguany ha apostat per un concurs de fotografia a Instragram, i l'Agència Catalana de Turisme hi participa per primera vegada amb un espai propi i destacat

 Del 21 al 24 de setembre, se celebrarà la 33a edició de la Mostra de Vins i Caves de Catalunya, a Barcelona, en el marc de les festes de la Mercè 2013. En aquesta edició, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), a través de l’INCAVI i amb la col·laboració de Prodeca, ha volgut apostar per la introducció i la difusió de l’esdeveniment a través de les xarxes socials: ha incorporat la Mostra a les xarxes socials mitjançant el concurs de fotografia "Els vins catalans triomfen a la xarxa Instragram". 

 
Els vins catalans a Instagram
 
Instagram és una aplicació mòbil gratuïta que permet als usuaris fer fotos, aplicar filtres i compartir-les a les xarxes socials. Compta amb més de 100 milions d'usuaris arreu del món.
 
El concurs fotogràfic Els vins catalans triomfen, que es va obrir el 5 d’agost i va finalitzar el 8 de setembre, ha comptat amb més de 500 fotografies participants, de temàtiques relacionades amb el món vitivinícola de Catalunya, publicades amb l'etiqueta #mostraCAT a la xarxa Instagram, en les quals es destacava fotogràficament els valors del món vitivinícola de Catalunya, en qualsevol dels seus aspectes.
 
S’ha fet una preselecció de 300 fotografies, de les quals un jurat triarà les 25 guanyadores. Les fotografies premiades s'exposaran durant la celebració de la Mostra de Vins i Caves de Catalunya.
 
Els autors de les 25 fotografies guanyadores obtindran dos vals bescanviables de degustació dels vins i caves exposats i dos passis per a l'Espai Selecció de la Mostra de Vins i Caves, una de les cites més emblemàtiques per als barcelonins i els professionals i afeccionats als vins.
 
 

Promoció de l’Enoturisme català

 
L’altra novetat d’enguany arriba de mans de l’Agència Catalana de Turisme, que participa per primera vegada a la Mostra de Vins i Caves de Catalunya. I ho fa amb un espai destacat on promocionarà i comercialitzarà entre el públic català l’oferta d’enoturisme a Catalunya.
 
Empreses i entitats, entre cellers, agències de viatge i Rutes del Vi, participen en aquest espai on duran a terme una trentena de presentacions. Les persones visitants trobaran, a més, diverses activitats d’animació i tot un seguit de propostes turístiques al voltant del món del vi.
 
 

Cada any participen més cellers 

 
La Mostra és un espai obert al públic, amb oferiment de tastos de vins i caves mitjançant adquisició prèvia dels tiquets de degustació. Aquesta edició, que augmenta un 7% el nombre de participants, comptarà amb la presència de 64 cellers, la qual cosa consolida l’increment que es va produir entre els anys 2011 al 2012, quan va augmentar de 54 a 61 cellers.
 
 

Un fira innovadora i més sostenible 

 

Una altra característica que presenta la 33a Mostra de Vins i Caves és la utilització de copes de la marca Riedel per fer les degustacions, com ja es va fer en les edicions dels any 2011 i 2012, apostant així per la qualitat d’aquestes copes. Aquest any, però, a banda de comprar la copa, també es podrà llogar, i se’n recuperarà així una part del cost, que serà reemborsat amb la devolució de l’envàs.
 
La Mostra consta, a més dels estands dels cellers, amb el Celler de la Mostra, espai de venda de vins i caves amb assessorament personalitzat. També es disposa del’Espai Selecció, un espai en format de carpa independent on es pot tastar el vi o cava icona de cada celler expositor, en un ambient tancat i climatitzat, i un sistema de pagament i de degustacions diferent al dels estands (preu d’accés de 20 euros).
 
El certamen d’enguany també compta amb la col·laboració d’ICG Software, que ha arribat a un acord amb el Departament d’Agricultura, mitjançant l’INCAVI, pel qual aquest grup tecnològic català posarà a l'abast de la Mostra les seves solucions de Punt de Venda i custòdia d'efectiu a diversos espais comercials i de tast de manera gratuïta.
 
Pel que fa la formació i informació al visitant es concreta en dues Sales de Tast, una més que l’any passat, on es pot assistir a sessions d’iniciació al tast i presentacions de novetats associades al món vitivinícola. També es manté la possibilitat de vendre els productes dels cellers a la Botiga o Celler de la Mostra.
 
Finalment, la inauguració de la Mostra comptarà amb l’arribada de la Verema a Barcelona, activitat patrocinada per les empreses Enomatic i Riedel.
 
 

Un Espai d’Alimentació a la Mostra

 
Com a complement alimentari, a més dels habituals estands d’embotit, l’associació ACREFA oferirà una acurada selecció dels millors formatges de Catalunya amb indicacions de maridatge amb vins i caves.
 
D’altra banda, un any més, la Fundació Futbol Club Barcelona, estarà present a la Mostra, amb els projectes ‘Barçakids’, ‘FutbolNet’ i ‘Som el que mengem’, tallers educatius a infants per a la promoció d’hàbits saludables, educació en valors i un mini camp de futbol.