TENDÈNCIES CONSUM | 25/07/2005  Ruralcat

Un 18% dels espanyols amb Internet ha comprat on-line a la gran distribució

Un estudi pioner realitzat per la consultora Taylor Nelson Sofres (TNS) constata que un 18% de les llars espanyoles amb accés a Internet han comprat on-line alguna vegada en les principals cadenes de distribució.

Usuari comprant per Internet

Aquestes cadenes engloben els supermercats i hipermercats. L'informe de la consultora TNS sobre la compra a través d'Internet reflexa que El Corte Inglés és la cadena que el consumidor més associa a les compres a través de la xarxa, i constata que un 15,6% dels seus clients ja ha utilitzat aquest nou canal de compra. Per darrere se situa el grup Caprabo amb un 12% de clients on-line. L'estudi coloca Carrefour en la tercera posició d'aquest rànquing amb un 6,6%, per davant de Mercadona (5,3%) i Eroski (3%). Segons les dades obtingudes de l'informe, el perfil dels compradors a través d'Internet correspon a usuaris de mitjana edat (entre 30 i 45 anys), de classe social mitja o mitja-alta, i amb un índex de repetició força alt. Habitualment fan les compres a primera o última hora del dia. L'estudi de Taylor Nelson Sofres demostra que aquest tipus de clients recorren més seccions que els presencials. A més, els consumidors on-line contracten també altres productes com els viatges, òptiques, telefonia, fotografia, compra d'entrades o utilitzen les gasolineres d'aquestes grans cadenes. Segons l'entorn caproaboacasa.com, els productes més venuts a la xarxa són la llet, l'aigua, les begudes refrescants i els productes d'higiene infantil. Les dades aportades per Carrefouronline detallen que el perfil mitjà dels usuaris que compren en la botiga d'alimentació és: parella jove d'entre 30 i 45 anys amb fills petits, resident a Madrid o Barcelona, i amb un nivell cultural i d'ingressos mig. Aquesta empresa francesa considera que els usuaris que entren a la seva botiga on-line ho fan expressament per comprar. Es tracta de compres d'aprovisionament, incloent productes bàsics.

Informació relacionada