Jornada sobre la varietat víticola Picapoll
El proper 11 de març l'Auditori Caixa Manresa de la capital del Bages acull una jornada sobre la varietat vitícola Picapoll, amb l'objectiu de posar al dia els coneixements que es tenen sobre aquesta varietat de raïm.

La jornada la organitzen conjuntament la Institució Catalana d'Estudis Agraris i el Consell Regulador de la Denominació d'Origen Pla de Bages i tractarà la vessant històrica de la varietat Picapoll, a més de la tècnica. El programa de la jornada serà el següent:
- 9.00 h.: obertura de l'acte a càrrec del Sr. Jordi Valls, alcalde de Manresa, i del Sr. Joan Aguado, director de l'INCAVI.
- 9.15 h.: presentació de la jornada a càrrec del Sr. Valentí Roqueta, president de la DO Pla de Bages, i del Sr. Josep M. Puiggrós, coordinador de la Secció de Viticultura i enologia de la ICEA.
- 9.30 h.: El Picapoll a Catalunya i el Bages. Notes Històriques, a càrrec del Sr. Llorenç Ferrer, historiador i professor de la Universitat de Barcelona, i del Sr. Jaume Plans, historiadors.
- 10.30 h.: El Sòl, influència en la viticultura del Bages, a càrrec del Sr. Jaume Boixadera, Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca.
- 11.00 h.: Selecció clonal i sanitària de la varietat Picapoll blanc a la Denominació d'Origen Pla de Bages, a càrrec de la Sra. Carme Domingo, del Sr. Lluís Giralt i del Sr. Santiago Mínguez, de la Secció de Viticultura i Producció Experimental de l'INCAVI.
- 11.30 h.: Caracterització genètica de la varietat Picapoll de diferents orígens mitjançant marcadors microsatèl·lits, a càrrec de la Sra. Anna Puig, d ela Sra. Carme Domingo i del Sr. Lluís Giralt, de la Secció de Viticultura i Producció Experimental de l'INCAVI.
- 12.00 h.: Tècniques de biologia molecular per la identificació i tipificació de varietats de Vitis vinifera, a càrrec de la Sra. Francesca Fort, professora de la Facultat d'Enologia de la Universitat Rovira i Virgili.
- 12.30 h.: Estratègies de vinificació de la varietat Picapoll, a càrrec del Sr. Joan Soler, director tècnic i enòleg de Masies d'Avinyó.
Secretaria de la ICEA
Montserrat Camps
Tel. 933 248 581
icea@iecat.net