La producció de porc caurà el 3% el 2005 segons Anprogapor
La producció de bestiar porcí a Espanya pot caure fins a un tres per cent aquest any 2005 respecte de l¿any passat, segons l'Asociación Nacional de Productores de Ganado Porcino (Anprogapor), que estima també que els preus en origen es recuperin un 10%.
Font: MAPA
Segons el director d¿Anprogapor, Antonio del Barri, la producció caurà per mor del tancament de petites explotacions ramaderes que va començar l¿any passat, a causa de la crisi de preus que travessava el sector des del segon semestre del 2002, i que va continuar fins al 2004. Anprogapor, doncs, estima que l'any passat la producció va caure l¿1,2 per cent en nombre de caps de bestiar, per mor de la crisi dels baixos preus, mentre pujaven els costos dels aliments equilibrats que consumeixen els animals. Del Barri va afirmar que el cost de producció es va incrementar en 0,13 cèntims d'euro per quilogram/viu, de gener a octubre de l'any 2004, per mor de l¿encariment de les matèries primeres. A més a més, va afegir que per a aquest any un tema en agenda pendent per al sector és continuar amb la tasca d'eradicació de la malaltia de Aujezsky que afecta el bestiar porcí i causa importants pèrdues econòmiques a les explotacions afectades. Un altre assumpte en l'agenda del sector per a aquest any és, segons els productors, mirar de crear una interprofessional agrària que involucri els ramaders, el comerç, els escorxadors i la indústria càrnia. En aquest sentit, Del Barri va afegir que el desembre de l'any passat els representants dels ramaders del sector (Asaja, Coag, Upa, Ccae i Anprogapor) van signar un acord per a impulsar la creació d'aquesta organització, però ¿encara cal concretar amb els sectors comerç, escorxadors i indústria càrnia, amb qui es reuniran aviat. Els objectius fonamentals de la interprofessional seran, segons el director d¿Anprogapor, ¿aquells que afavoreixin tant el sector productor com el sector industrial i del comerç, així com treballar de valent en accions d'Investigació i Desenvolupament, fomentar el comerç exterior i fer campanyes de promoció de la carn de porcí".