L¿administració catalana entre els líders europeus en serveis per Internet
Catalunya, només superada per Suècia, i en el mateix grup que Finlàndia, Dinamarca i Àustria, és un dels països líders a la Unió Europea en la relació d¿oferta de serveis via Internet per part de les administracions i l¿ús que en fan els seus ciutadans.
Font: Web Gencat.net
Aquesta és una de les principals conclusions de l¿"Enquesta sobre l¿adopció de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l¿Administració local 2003". L'estudi l¿ha realitzat la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació i el Consorci LOCALRET. L'enquesta l'han contestat 457 dels 946 ajuntaments del nostre país. Aquest percentatge equival a un 82,9% de la població. Per situar quin és el nivell d¿oferta de serveis en línia que té Catalunya s¿ha seguit la metodologia del Web Based Survey (WBS) de la Comissió Europea. Aquest sistema pondera el nivell de distribució electrònica de vint serveis bàsics definits per la pròpia CE. En el cas del Principat aquestes prestacions es reparteixen entre l'administració estatal, la Generalitat i els ajuntaments. Els nivells d¿interactivitat dels serveis de l¿administració amb el ciutadà a través d¿Internet han estat fixats per la CE al programa eEurope 2005 de la següent manera:
- Nivell 1: informació en línia dels serveis públics.
- Nivell 2: interacció en una direcció, descàrrega de formularis.
- Nivell 3: interacció en dues direccions, processament de formularis.
- Nivell 4: transacció completa del tràmit: pagament (si cal), presa de decisions, etc.