OLI D'OLIVA | 02/11/2004  Ruralcat

La comercialització d'oli d'oliva pot ser rècord històric en la campanya 2003/2004

Segons l'Agència per a l'Oli d'Oliva (AAO) del Ministeri d'Agricultura, la comercialització d'oli d'oliva pot arribar en la campanya 2003/2004, que va finalitzar el passat 31 d'octubre, a un rècord històric ja que les vendes al mercat nacional i les exportacions sumen 1.179.900 tones, un 12% més en que la campanya anterior

Oli d'oliva

Tot i que encara manquen les dades de l'últim mes, aquesta comercialització suposa un increment del 12 per cent en relació amb la campanya anterior i un augment del 13 per cent sobre la mitjana de les tres últimes campanyes. Així, la d¿enguany és la més alta dels últims cinc anys. En concret, la comercialització en el mercat nacional ha ascendit en els onze mesos de campanya a 592.700 tones, un set per cent més que en la campanya anterior. La xifra rècord de vendes en el mercat nacional es va produir en la campanya 2001/2002, que també va ser la més alta en producció, encara que en aquesta última campanya amb 1.416.000 tones s'ha superat, quan es va arribar a 631.200 tones. Així mateix, l'exportació acumulada fins a setembre ascendeix a 587.200 tones, dada que també permet avançar un rècord històric ja que es preveu que arribi a 620.000 tones. Les existències d'oli ascendeixen a 394.300 tones, fet que suposa un increment del 46 per cent en relació a la mitjana de les últimes tres campanyes i lleugerament inferiors a les de la campanya 2001/2002. Les importacions en els 11 mesos de la passada campanya han sumat 62.500 tones, la xifra més alta dels últims cinc anys, principalment per les compres dels mesos de març, abril, maig i juliol. Fonts del sector han comentat que es preveu un equilibri del mercat en l'inici d'aquesta campanya 2004/2005, que estarà entre els 900.000 i el milió de tones.