DENOMINACIÓ GENÈRICA DE QUALITAT | 12/10/2004  Ruralcat

S'autoritza la denominació "Préssec del Ribagorçana"

Els agricultors dels municipis d¿Alfarràs i Almenar, al Segrià, Ivars de Noguera, a la Noguera, i Albelda i Castellonroi, a la franja d¿Osca, comercialitzaran el seu préssec tardà amb el nom de "Préssec del Ribargoçana", ja que la denominació genèrica de qualitat utilitzada fins ara, "Préssec de Pinyana", està registrada a nom d¿un veí d¿Alfarràs.

Préssecs amb el logotip de l'anterior denominació

Préssecs amb el logotip de l'anterior denominació

L¿alcalde d¿Alfarràs, Josep Maria Torrelles, ha afirmat que l¿Ajuntament i els productors han intentat recuperar la marca utilitzada abans però que va ser impossible arribar a un acord econòmic amb el veí, Tomás Latorre. Segons el diari La Mañana, el propietari vendria el nom del préssec per més de 60 milions de pessetes. El productors de "Préssec del Ribagorçana" confien en vendre deu milions de quilos amb la nova marca, mentre que l¿any passat va arribar fins als 16 milions de quilos. Enguany la collita s¿ha vist reduïda al 50 per cent degut a l¿adversa climatologia. El president de la Diputació de Lleida, Isidre Gavín, ha destacat que la promoció del "'Préssec del Ribagorçana' és compatible amb la filosofia de la corporació provincial que dóna impuls a la producció de Ponent sota la marca 'Ara fruits de Lleida'". Gavín va ser l¿encarregat d¿inaugurar el passat 9 d¿octubre la dotzena edició de la Fira del Préssec d¿Alfarràs, que ha servit per promocionar el nou distintiu.

S'aturen les inversions fins que es consolidi la nova marca

La junta de govern de l¿Associació Denominació de Qualitat de Préssec de Pinyana ha decidit posposar les inversions plantejades per constituir-se en societat anònima i construir un gran centre logístic propi fins que es consolidi la nova marca. El president de l¿entitat, Josep Maria Royo, ha explicat que no volen "començar la casa per la teulada" i de moment aprofitaran les infraestructures de les cooperatives per fer la primera comercialització de la marca. L¿Associació ja ha encarregat caixes i palets de la nova marca i s¿ha fixat com a objectiu la comercialització de mig milió de quilos.