L¿executiu comunitari destina 5 milions d¿euros per promocionar productes agrícoles fora de la UE
La Comissió Europea va donar llum verda dimarts passat a 8 dels 10 programes presentats pels Estats membres per promocionar productes agrícoles de la Unió Europea a tercers països, els quals tindran un finançament comunitari de cinc milions d¿euros, el 50% del seu pressupost.
La Comissió Europea va donar llum verda dimarts passat 8 dels 10 programes presentats pels Estats membres per promocionar productes agrícoles de la Unió Europea a tercers països, els quals tindran un finançament comunitari de cinc milions d¿euros, el 50% del seu pressupost. Els projectes, que tenen un cost total de 10 milions d¿euros, tenen com a objectiu fomentar el consum d¿aliments comunitaris als Estats Units, Canadà, Japó, Rússia, Xina, Austràlia, Noruega, Suïssa, Bulgària i Romania. Aquests programes, que s¿executaran en tres anys, serviran per difondre les qualitats de productes com el vi, fruites, hortalisses, patates i l¿oli d¿oliva. Brussel·les destinarà dos milions d¿euros a un programa franco-danès per promocionar la carn de porcí al Japó; 367.500 per als préssecs i les nectarines gregues a Romania, Rússia i Bulgària i 885.299 euros per fomentar el consum de vi portuguès als Estats Units, Canadà, Suïssa, Noruega, Xina i Japó. La CE va aprovar també cinc programes d¿Itàlia, els quals tindran una aportació comunitària de 1,7 milions d¿euros, que tenen com a objectiu promocionar fruites i verdures transformades, patates, oli d¿oliva i altres aliments mediterranis.