La CE destina 10,7 milions d'euros a la promoció de productes agrícoles
La Comissió Europea ha aprovat finançar amb 10,7 milions d¿euros 26 programes per donar a conèixer els productes de qualitat i promoure la seva venda dins de la Unió Europea, entre ells els ous espanyols. Aquests programes s'engegaran en 12 països comunitaris i tindran una durada d¿entre un i tres anys.
Brussel·les ha autoritzat l'engegada d'un programa a Espanya, que executarà l'Organització Interprofessional de l'Ou i els seus Productes (INPROVO) durant un any, i que suposarà una despesa de 583.567 euros, dels quals 293.783 procediran de fons de la UE. Un total d¿onze projectes tenen com a objectiu donar a conèixer els nous requisits comunitaris relatius a la informació que han de marcar els ous. Els 15 restants promocionaran el consum de fruites i hortalisses, flors, vins, oli d'oliva, productes lactis i carn, entre altres aliments obtinguts mitjançant l'agricultura biològica i amb Denominació d'Origen. En conjunt, els 26 projectes aprovats, que tenen una despesa total de 21,5 milions d'euros, han estat presentats per organitzacions d'Espanya, Alemanya, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, Finlàndia, França, Irlanda, Itàlia, Holanda, Portugal i el Regne Unit. Tenint en compte que el pressupost anual de la UE per a promocionar productes agrícoles comunitaris ascendeix a 48,5 milions d'euros, Itàlia en rebrà 3,3 milions per a la promoció d'ous, lactis i productes biològics; França, 1,4 milions per fomentar el consum d'oli d'oliva, fruites i hortalisses biològiques, mentre que Holanda obtindrà dos milions per a mesures d'informació sobre ous i flors.