VINICULTURA | 28/01/2015  DAAM/Ruralcat

Els vins catalans lideren el mercat intern

Els vins del país han experimentat una tendència alcista a Catalunya en els darrers cinc anys i han assolit una quota de mercat de quasi el 34% amb un increment del 3,8 punts percentuals (18,4% del volum) respecte el mateix període de l'any anterior.

ampolles de vi

Segons les darreres dades Nielsen de consum relatives al període novembre 2013 a novembre 2014, els vins catalans són líders en el mercat de Catalunya, assolint una quota de mercat de quasi el 34% amb un increment del 3,8 punts percentuals (18,4% del volum) respecte el mateix període de l’any anterior. Aquestes dades demostren una tendència alcista els darrers 5 anys, passant d’una valor de 27,8% a 33,7% pel període indicat.

Si es segreguen les dades pels canals d’Alimentació i Hostaleria, en Alimentació es repeteix el lideratge aconseguit l’any 2013 i s’assoleix una quota del 33,7%, amb un augment respecte del període anterior del 2,9 punts percentuals (14,1% del volum). Pel que fa en Hostaleria, la quota és del 33,5% amb un augment del 5,4 punts percentuals (28,1% del volum), mantenint en aquest canal de comercialització la segona posició i retallant la diferència respecte del líder en 10,4 punts percentuals i deixant la diferència respecte el líder a només 3,7 punts percentuals.

Pel que fa al mercat interior del vi amb Denominació d’Origen (DO), el conjunt de les 11 DO catalanes augmenten la seva participació un 0,3 punts percentuals, assolint una xifra del 6,71%, la qual cosa les situa en el 5è lloc del rànquing.

En aquest mercat i en el canal d’Alimentació es produeix un augment de 0,5 punts percentuals situant-se la quota de mercat en el 8,5% i ocupant el 4rt lloc del rànquing, i en el canal d’Hostaleria, l’augment és de 0,2 punts percentuals situant-se la quota de mercat en el 4,7%, ocupant el 5è lloc del rànquing.

En el mercat català de vi amb DO, en els darrers tres anys i pels períodes interanuals estudiats, la Denominació d’Origen que ocupava el primer lloc i ara ocupa el segon ha perdut un 3,8% de quota i el conjunt de les DO’s de Catalunya han augmentat un 4,4 punts de quota la seva participació assolint aquest any la primera posició.

Aquestes dades han estat presentades pel conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, durant la presentació de la guia Catalan Wine Lanscapes. Segons el conseller, “aquestes dades confirmen que la presència dels vins produïts per les 11 Denominacions d’Origen de Catalunya manifesten una tendència de creixement i consolidació i que progressivament van assolint les quotes de mercat que els correspon per la seva tradició i qualitat”.

El conseller també ha recordat que la Generalitat de Catalunya disposa del programa Enoturisme Catalunya amb l’objectiu de promoure i donar suport a la comercialització de l’oferta turística catalana vinculada a l’enoturisme.