E-COMERÇ | 16/10/2003  Ruralcat

El 80% dels espanyols desconfia de comprar productes d¿alimentació i begudes per internet

El 80 per cent dels consumidors espanyols desconfia de realitzar per internet les compres de productes alimentaris i de primera necessitat, segons un estudi de la consultora IRI que es presentarà en el Congrés de l'Associació Espanyola de Codificació Comercial (AECOC).

Foto: Mediateca CE

La gran majoria d'espanyols prefereix comprar els aliments a les botigues en lloc d'usar internet. Foto: Mediateca CE.

El Congrés, que tindrà lloc a Barcelona els dies 29 i 30 d'aquest mes, reunirà a més de mil empresaris i alts directius de les principals companyies de fabricació i distribució d'Espanya. L'estudi que es presentarà a l¿AECOC, elaborat a partir d'enquestes a més de 7.500 consumidors de tota Espanya, determina que la desconfiança cap a internet a l'hora de comprar productes d'alimentació, begudes, perfumería i drogueria s'estén a les promocions de fullets. En aquest sentit, s'assegura que un 70 per cent dels consumidors confessa no llegir habitualment els fullets de promocions de productes abans de fer la compra. Segons ha explicat en conferència de premsa el director general d¿IRI, Javier Muñoz-Delgado, els consumidors prefereixen encara realitzar les compres directament per a assegurar-se de la qualitat dels productes i comptar amb més possibilitats de comparança de preus. Una altra de les conclusions de l'informe que es presentarà en el congrés d¿AECOC és que el consumidor espanyol triga 50 minuts a omplir el seu carro de la compra i que el 84 per cent dels productes s'elegeixen en menys de 10 segons, alhora que només un de cada tres compradors acudeix al centre comercial amb una llista de la compra.