PER AUGMENTAR EL CONSUM INFANTIL | 16/06/2010  AlimenCat

Neix el primer espai museogràfic especialitzat en el peix comercial

El Centre Interactiu del Peix (CIP) és un projecte impulsat pel Gremi de Majoristes del Peix de Barcelona i Província que té com a principal objectiu donar a conèixer als més joves les diferents etapes que tenen els productes de la pesca, des que es pesquen fins que arriben a les llars i als restaurants, destacant-ne els beneficis que tenen per a la salut. Aquest espai compta amb 220 metres quadrats i està ubicat al Mercat Central del Peix cedit per Mercabarna.

cip061610cont

El conseller Llena en un moment de la inauguració. Font: DAR.

 

Concretament, el CIP, és un espai museogràfic interactiu on, a través de la potenciació dels sentits i de jocs, es recorren set escenaris sobre la cadena de comercialització del peix (des de què es pesquen fins que arriben a casa) i que estan guiats per un cranc, l'element guia dels infants. El CIP de Mercabarna servirà de model per a la futura xarxa de Centres Interactius del Peix en diferents ciutats espanyoles.
 
Aquest projecte ha comptat amb la col·laboració de Mercabarna i el suport d'entitats públiques i privades, entre les quals destaquen: Generalitat de Catalunya, FROM, Mercats Municipals de Barcelona, Fundació Dieta Mediterrània, Obra Social Fundació La Caixa, etc.
En total, s'hi han invertit 600.000 euros, dels quals el departament n'ha aportat 130.000.
 
El conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, acompanyat del director general de Pesca, Martí Sans, va presidir la inauguració del CIP. L'acte també va comptar amb l'assistència del primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, i president de Mercabarna, Jordi William Carnes, la directora general de Mercabarna, Montserrat Gil de Bernabé, el president del Gremi de Majoristes de Peix de Barcelona i Província, Leandre Serra, i la secretària general del FROM, Isabel Hernández.
 
El conseller Llena va felicitar el Gremi de Majoristes de Peix de Barcelona i Província per fer un "plantejament de futur" en un moment delicat com l'actual, i fer una aposta "a llarg termini" per apropar els infants al peix. Segons el conseller, "es tracta de fer addictes al peix del Mediterrani" i promoure, de forma pedagògica, una dieta equilibrada i sana entre els més joves. De fet, està previst que més de 5.000 infants visitin el CIP a partir del curs vinent.

 

Informació relacionada