TRANSFERÈNCIA TECNOLÒGICA | 10/06/2021  Ruralcat

La fotònica en l’àmbit agroalimentari centrarà el proper webinar Cafè amb la Recerca el dia 17 de juny

Aquest webinar està dedicat a la fotònica, la ciència de la generació, transmissió i manipulació de la llum, que és considerada una de les tecnologies clau del nostre temps, amb aplicacions en el sector agroalimentari.

En aquest Cafè amb la Recerca s’analitzaran les solucions dins la indústria agroalimentària

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (DACC) i l'ICFO han organitzat el webinar Cafè amb la Recerca: “Oportunitats de la fotònica en l’àmbit de l’agroalimentació” el proper 17 de juny a les 12.30h.

Aquest webinar està dedicat a la fotònica, la ciència de la generació, transmissió i manipulació de la llum, que és considerada una de les tecnologies clau del nostre temps amb aplicacions que inclouen l'energia, la informació, les comunicacions i la seguretat. En aquest Cafè amb la Recerca s’analitzaran les solucions dins la indústria agroalimentària aplicades a alguns processos com el control de qualitat del producte abans d’empaquetar-lo, a través de la llum i dels sensors multiespectrals, el control ambiental de plagues i/o patologies, la detecció i eliminació de bacteris i el packaging i logística. La sessió inclourà exemples de casos d'èxit i les eines i instruments de què disposa l’ICFO per a acompanyar a través de xarxes internacionals a empreses i investigadors.

L'ICFO és un dels centres de recerca en ciències fotòniques més importants del món, amb projectes capdavanters i de gran prestigi internacional. El seu objectiu és promoure la ciència i tecnologia de la llum per crear una nova comprensió de la realitat que aporti noves eines i solucions, tant per a la indústria com per a l'acadèmia, acompanyant l'una i l'altra a abordar els principals reptes d'avui dia. En aquest sentit, el centre forma part de xarxes internacionals per a facilitar a empreses i investigadors l'accés a les solucions més adients.

Aquest webinar  forma part dels Cafès amb la Recerca de l'FCRI, un conjunt de trobades entre empreses i acadèmia. Els Cafès tenen per objectiu connectar el sistema de recerca català amb el teixit empresarial, fomentar la recerca col·laborativa com a motor d’innovació, i apropar els agents públics i els privats dins la societat del coneixement. Aquest Cafè està impulsat per l'FCRI i el DARP, i compta amb la col·laboració de l'ICFO.

Font: RuralCat 

Informació relacionada