CONFLICTE DEL IOGURT | 10/03/2003  Ruralcat

Els consumidors catalans comencen a fer efectiu el boicot als productes del Grupo Pascual

La venda de productes Pascual a Catalunya ha caigut un 10% de mitjana en els darrers dies, segons va assegurar ahir el conseller d¿Agricultura, Josep Grau. Els supermercats Plus Fresc, líder del sector a Lleida, van xifrar en un 25% el descens de les vendes als seus 59 establiments i van anunciar l¿inici d¿una campanya de suport als ramaders catalans.

El conseller Grau, ahir a la reunió al MAPA

El conseller Grau, ahir a la reunió al MAPA. FOTO: DARP

La campanya de boicot iniciada pels sindicats ramaders catalans contra Grupo Leche Pascual per la seva decisió de deixar de comprar llet a Catalunya, interpretada com una represàlia per la postura de la Generalitat en relació als anomenats iogurts pasteuritzats després de la fermentació que comercialitza el grup lleter d¿Aranda de Duero, comença a deixar-se sentir. El conseller d¿Agricultura, Ramaderia i Pesca, Josep Grau, va afirmar ahir que les vendes de Pascual a Catalunya han baixat un 10 per cent en els darrers dies, tot i que va matisar que les dades oscil·len entre el 9% i el 15%. Grau, que ahir va assistir al Consell Consultiu per Afers Comunitaris convocat pel ministre d¿Agricultura, Pesca i Alimentació, Miguel Arias Cañete, va confirmar que la Generalitat està preparant un recurs contenciós administratiu contra el reial decret aprovat recentment pel govern de l¿Estat que autoritza a utilitzar el nom de iogurt a productes làctics pasteuritzats. En aquest sentit, el responsable de l¿agricultura catalana va recordar que la Generalitat sempre ha defensat la postura que només poden portar el nom de iogurt aquells productes que contenen organismes vius. Des de Lleida, la cadena de supermercats Plus Fresc xifrava el descens de les vendes de Pascual en un 25 per cent. L¿empresa, a través d¿un comunicat, anunciava també que a partir d¿avui i durant quinze dies faria una campanya de promoció 3x2 de la llet Copirineo, produïda per la cooperativa del mateix nom amb seu a La Pobla de Segur, per donar suport als ramaders catalans. Plus Fresc, que té un total de 59 botigues majoritàriament a Lleida, on manté una posició de lideratge, valorava que el descens de vendes de Pascual ¿és especialment significatiu perquè és una marca que té uns consumidors molt fidels i unes vendes molt estables¿. La Unió de Consumidors de Catalunya (UCC) també va emetre ahir una nota en què mostrava el seu rebuig a la denominació ¿iogurt pasteuritzat després de la fermentació¿ perquè pot enganyar els consumidors, criteri que defensa des de fa setmanes el conseller Grau.

Informació relacionada

El més llegit

Jornades tècniques en línia del 28 de setembre al 4 d’octubre

La FAD estrena la nova metodologia d’aprenentatge ‘Learning by doing’

Oberts els ajuts per comprar conductímetres per cisterna o bassa