JORNADES PIONERES AL MÓN | 23/06/2010  AlimenCat/EcoSostenibleWine

Més de 500 persones avalen l'èxit de EcoSostenibleWine

La segona edició de la Conferència Internacional de Vitivinivultura ha aplegat més de 500 persones per escoltar 45 reconeguts professionals en producció i investigació sostenibles. La sinèrgia de les dues vessants del sector, tant privada com pública, confirma l'èxit d'aquest fòrum líder. En el marc de l'EcoSostenibleWine s'han facilitat les pautes i els mecanismes existents per a l'adaptació i la sostenibilitat de la vinya i el vi en un futur immediat.

ecosoteniblewine062310supral

Un moment de la Conferència Internacional de Vitivinicultura. Font: DAR.

 

Durant els dos dies de la conferència, 45 reconeguts professionals en producció i investigació de vins i caves, elaborats sota criteris de sostenibilitat, han exposat i debatut les pautes i els mecanismes existents per a l'adaptació de la sostenibilitat a la vinya i el vi. Unes jornades que són pioneres per a la resta del món i converteixen a la comarca del Penedès i a Catalunya en pioners en l'aposta per la sostenibilitat del sector vitivinícola. En un futur immediat es necessiten produccions respectuoses com l'ecològica, la integrada o la biodinàmica.
 

 

Consells i pràctiques

A la conferència s'han transmès alguns consells sobre sostenibilitat com, per exemple, la millora de la utilització d'energies renovables; la implantació de tècniques per racionalitzar l'ús de l'aigua i la seva reutilització en el celler; el càlcul de la petjada de carboni; les conseqüències de la sostenibilitat en la producció, comercialització, promoció, territori, etc.
 
Sobre la taula ha quedat palès que la producció sostenible i ecològica és el valor afegit, a curt termini, per a l'obtenció de vins de qualitat i la força necessària per ser competitius en els mercats internacionals.

 

El preu del vi sostenible

A la taula rodona de l'últim dia, els experts van debatre si el mercat estarà disposat a pagar més per un vi sostenible que per un "natural", tot un repte per als elaboradors i per les estratègies de comunicació i màrqueting dels cellers que han decidit apostar per la sostenibilitat. Un exemple clar és el mercat alemany, on aquesta aposta està funcionant positivament, amb un creixement de les vendes dels vins ecosostenibles realment espectacular. Tot i la controvèrsia en el debat, tothom va estar d'acord que el sector ha de ser sostenible immediatament, incideixi o no incideixi aquesta qüestió en el preu del vi.
 
EcoSostenibleWine 2010 ha estat organitzat per l'INCAVI, el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya, la Universitat Autònoma de Barcelona, les patronals del vi i el cava, Bodegues Torres, Freixenet i Albet i Noya, entre altres entitats i institucions.